Nowoczesne "automaty" to bardzo skomplikowane i precyzyjne urządzenia, wymagające specjalistycznej obsługi. Z przyjemnością informujemy, że wprowadziliśmy do oferty nową usługę – dynamiczną wymianę oleju w skrzyni automatycznej.
Co to jest?
Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów jest procesem, który umożliwia wymianę całego oleju w układzie. Przy wymianie metodami tradycyjnymi (grawitacyjnie) wymieniane jest zaledwie 40-60% płynów. Reszta pozostaje w przewodach, sterowniku, konwerterze. Tak naprawdę wymiana tradycyjna to rozmieszanie nowego oleju w starym.
„W niektórych automatycznych skrzyniach biegów oleju się nie wymienia“ – to MIT.
Dlaczego dynamiczna wymiana jest lepsza?
Skrzynia biegów przenosi na koła wygenerowaną przez silnik moc. Obciążenia pomiędzy elementami są ogromne, w związku z tym, jakość środka smarnego ma kapitalne znaczenie. Dzięki specjalistycznemu sprzętowi i środkom, jesteśmy w stanie wyczyścić cały układ olejowy i kanały skrzyni biegów. Urządzenie zostaje wypłukane ze starego płynu i osadów, następnie uzupełnione nowym olejem o specyfikacji jaką przewidział producent.
Następnie wymieniamy w skrzyni biegów filtr (zalecany co 120 tys. km). Dzięki temu, skrzynia biegów znów zaczyna pracować w warunkach fabrycznych. Taki sposób wymiany oleju zapewnia natychmiastowy, bardzo odczuwalny wzrost płynności działania i komfortu przełączania. Skrzynia przestaje szarpać, biegi zmieniają się cicho, bez zbędnych opóźnień.
Olej w skrzyni biegów pracuje w bardzo ciężkich warunkach. Oprócz smarowania mechanizmów, odprowadza ciepło i chłodzi skrzynię biegów. Takie wykorzystanie, powoduje jego degenerację i utratę własności. Utrata właściwości oleju objawia się pogorszeniem sposobu pracy skrzyni biegów. Lekceważenie tych objawów, doprowadzi do nieuchronnej i czasem bardzo kosztownej awarii.
Aby zadbać w pełni o automatyczną skrzynię biegów, warto przeprowadzić dynamiczną wymianę oleju po przejechaniu ok. 60 tys. km, a następnie dokonywać takiej wymiany regularnie co kolejne 60 000 km.